flodagrodan

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Grodan - 18 april 2013 15:45

  Idag blev det den första inneförmiddagen på ett tag trots att det egentligen är vår skogsdag men vi ville att  17 barn skulle vara genomblöta till lunch så vi beslutade oss för att vara inne och jobba istället!

Vi delade upp barnen mellan olika stationer, en var bygghörnan där det skapades både torn, bondgårdar och djurparker, en var att måla av en björk eller en gran och den sista var att arbeta med att skapa vår skog. Det fungerade väldigt bra och innan lunchen avslutade vi passet med att köra röris och andra rörelsesånger. ett av barnen fyller årså vi firade henne också!

Innan mellanmålet var vi ute och eftersom vädret tillät så stannade vi ute och åt mellanmålet med några av barnen. Vid mellanmålet bestämdes det att vi skulle genomföra en springtävling. Vinna skulle den göra som kom sist. Det tog en stund när jag frågade barnen hur man skulle göra för att komma sist. Ett av barnen kom på att:" Men om jag stannar där vi skall starta till ni har sprungit färdigt och springer då kommer jag ju sist, då vinner ju jag". Så rätt!


Presentation

Hej på er!
Denna blogg är till er föräldrar, morföräldrar, syskon och andra nära och kära som har eller känner ett barn på Berghults flygel avdelning Grodan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards