flodagrodan

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Grodan - 12 februari 2013 13:23

Hej och hallå allesammans! Fortfarande en del sjuka barn här på grodan, både feber, hosta och även nya fall av magsjuka   Idag har vi därför bara varit 10 barn på grodan. Jonna är också sjuk så Jeanette har varit hos oss idag och kommer även imorgon för Jonna. Efter frukosten stannade vi inne fram till 10-tiden, då vi gick ut och lekte i snön, det gäller att passa på nu, för vem vet hur länge snön har tänkt stanna kvar för den här gången... Det blev en hel skjärtlappsåkning, jage och piratlek. Tänkte delge er  en liten rolig anektdot från dagen. Det var när vi var ute och lekte, barnen vill att jag (Mattias) ska jaga dem. Jag gör det och barnen skriker "hjälp, han fångar oss" om och om igen och har mycket roligt. Då kommer Mikael fram till mig och säger med bestämd röst "Mattias, du får inte skrämma barnen, dom blir rädda". Åhh, sicken go och omtänksam kompis tänker jag och förklarar för Mikael att jag bara skojar med dem. Barnen fortsätter att skrika och ropa hjälp och nu går Mikael istället fram till dem och och säger "va inte rädda, Mattias bara skojar med er, det är inget farligt" . Hehe, man alldeles smälter ju av hans omtanke och värme. Och det jag vill ha sagt med detta är att sådant här ser vi flera gånger dagligen från barnen på grodan. Det är en barngrupp som bryr sig om varandra och där alla får vara med och ingen ska gå och varken känna sig ledsen eller rädd, nej för då rycker en kompis in och tröstar eller säger till en vuxen. Kort och gott en väldigt go barngrupp med stor gruppkänsla och omtanke. Känn er stolta föräldrar!





   

Presentation

Hej på er!
Denna blogg är till er föräldrar, morföräldrar, syskon och andra nära och kära som har eller känner ett barn på Berghults flygel avdelning Grodan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards