flodagrodan

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av Grodan - 21 februari 2014 14:40


Grodanbarnen (alla 7) fick vara på nyckelpigan på förmiddagen, när vi hade våran planering. Dom har blivit så stora våra barn och klarar jättebra när det blir byte av avdelningar och personal. I samlingen före lunch sjöng vi lite sånger, Blinka lilla stjärna  på engelska!!! A vonni vo, A ramsamsam. Bara så ni vet om det sjöngs hemma nu i helgen. Efter lunchen så flödade kreativiteten....Barnen ville pärla, alltså göra halsband. Men plötsligt så ser vi att det klistras och hämtas saxar...då klistrar dom pärlor på papper, SEN.. så är det riktiga blad klistrade på pappret..hmmm stackars våran redan sorgliga krukväxt.    Men kul att se barnen hitta på eget pyssel och vara så påhittiga. Dags för mellanmål och som det städades...jag (Anita) blev så förvånad hur snabba barnen varit under tiden jag hämtade matvagnen. Men sen så hade dom gömt sig och skrämde mig när jag kom!!!!   Till mellanmål fick vi varma mackor från nyckelpigan, vilken överraskning, tack så mycket säger vi!!


Trevlig helg

Presentation

Hej på er!
Denna blogg är till er föräldrar, morföräldrar, syskon och andra nära och kära som har eller känner ett barn på Berghults flygel avdelning Grodan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards