flodagrodan

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Grodan - 6 december 2013 15:45

       

Tillsammans med all snön som "Sven" hade med sig så passade vi på att klä julgranen. Vi gjorde det tillsammans med fjärilen och det var med en väldig iver vi fick ca 10-15 prydnader på samma gren...

Vi hoppas ni kommer att uppleva samma iver hemma när det är dags och vi hoppas på liknande tillstånd hos barnen när vi skall plocka bort dem...

Det var kallt ute idag så utevistelsen var betydligt kortare än vad vi brukar. ungefär 45 min var vi ute innan de första ville gå in för att de frös.

Det var inte så skönt när de kalla vindarna ven i ansiktet.

Till mat var det kalops och ett av barnen var väldigt irriterad på lagerbladen som låg i karrotten ;

"Jag hatar verkligen spenat"

"Men det är ingen spenat det är en krydda som heter lagerblad som man lägger i sån här mat" försökte jag(Jonna)

 "Ja där ser du LÖV, det skall man ha på trän"

Vi har även fått vårt första riktiga "fall" av magsjuka och jag tror ingen av oss vill ha den speciellt långvarig bland vare sig barn eller vuxna. Snälla, respektera vår 48timmarsregel  och låt det gärna gå några timmar extra...  

Ha en jättego decemberhelg!


Presentation

Hej på er!
Denna blogg är till er föräldrar, morföräldrar, syskon och andra nära och kära som har eller känner ett barn på Berghults flygel avdelning Grodan.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards